Resepi Kek Orea Lava





Bahan-Bahan

Untuk kek:

+ 1 cawan semisweet coklat (dicincang)
+ 3/4 cawan tanpa susu lemak lemak rendah atau rendah
+ 1/2 cawan tepung serba guna
+ 1 sudu serbuk penaik
+ 2 sudu besar minyak sayuran

Untuk pengisian:

+ 1/4 cawan instan campuran puding Oreo
+ 1/2 cawan sejuk susu rendah lemak

Cara - Cara

1. Dalam mangkuk kecil, campurkan campuran puding dan susu sejuk. Pukul dengan panci sehingga benar-benar lancar dan tidak ada ketulan. Biarkan campuran berdiri pada suhu bilik selama kira-kira 5 minit. Ia perlu menebal ke dalam puding.

2. Panaskan oven ke 350F. Sediakan ramekin empat (4 oz) dengan menyembur dengan PAM dengan tepung. Sekiranya anda tidak mempunyai semburan minyak dengan tepung, anda juga boleh merapikan di dalam ramekin, taburi dengan tepung dengan tepung, kemudian ketik ramekin (semasa mereka terbalik) untuk menghilangkan tepung berlebihan.

3. Dalam mangkuk besar, masukkan cincang coklat dan susu. Microwave selama kira-kira 1 minit (pastikan untuk menampung mangkuk dengan tuala kertas selamat microwave). Kacau dengan pukul sehingga coklat kebanyakannya cair. Microwave lagi untuk 1 minit tambahan dan kacau sehingga coklat cair benar-benar seragam. Anda juga boleh mencairkan coklat dengan susu di atas dapur, di atas periuk air mendidih.

4. Masukkan bahan-bahan kek baki. Pukul hingga adunan benar-benar lancar.

5. Tambahkan adunan menjadi ramekin yang disediakan, sehingga mereka hampir setengah penuh. Tambah 2 sudu besar puding Oreo ke tengah setiap ramekin.

6. Sekali bahagikan adunan baki antara empat ramekin, pastikan sepenuhnya menutupi oreo pengisian. Kek tidak akan naik terlalu tinggi semasa baking, jadi j

7. ika mereka kira-kira 2/3 3/4 penuh, ia adalah baik-baik saja.

8. Letakkan ramekin pada lembaran penaik. Bakar selama 17-18 minit, atau sehingga permukaan kek hanya ditetapkan.

9. Keluarkan kek dari ketuhar. Gunakan spatul kecil untuk mengusir sisi kek dari ramekin. Letakkan plat kecil di atas setiap ramekin. Sangat cepat, alihkan piring dengan ramekin, supaya piring kini berada di bahagian bawah dan ramekin terbalik di atas. Apabila anda mengangkat ramekin, kek harus di atas pinggan. Ulangi dengan baki ramekin. Hidangkan segera.
Share on Google Plus

About Unknown

This is a short description in the author block about the author. You edit it by entering text in the "Biographical Info" field in the user admin panel.
    Blogger Comment
    Facebook Comment

0 comments:

Post a Comment