Resepi Strawberry Surprise Cake




Bahan - Bahan:

+ 2 Kotak (16 oz setiap) Pound Mix Betty Crocker
+ Mentega, telur, dan air (atau susu) diperlukan untuk campuran kek
+ 2 Tin (12 oz setiap satu) Betty Crocker Whipped Frosting Fluffy White
+ 1 Bekas (8 oz) yang dibekukan topping yang dibeku, dicairkan
+ 1 1/2 Lb strawberi, disapu bersih dengan tuala kertas lembap
+ 36 Oz merah fondant
+ 4 Oz fondant hijau
+ Penanda warna makanan hitam

Cara - Cara

1. Panaskan oven hingga 350ºF.

2. Sembur empat loyang berbentuk hati dengan semburan masak tidak melekat dan sapu dengan kertas parchment.

3. Buat kek campuran mengikut arahan. Bahagikan adunan sama rata di antara empat loyang berbentuk hati (setiap campuran kek buat dua lapisan kek untuk empat lapisan)

4. Bakar kek selama 20-25 minit.

5.Sejukkan sepenuhnya, kemudian keluarkan dari loyang dan tingkatkannya dengan memotong mana-mana bahagian yang terkeluar di tepi.

6. Tetapkan satu kek pada sekeping kadbod berbentuk hati. Potong hati 6 inci daripada dua lapisan kek lain.

7. Bekukan bersama toppinng. Spread atau paip pembekuan di sekitar pinggir lapisan bawah.

8. Sapukan satu lapisan yang dipotong di atas, kemudian sapu pada pembekuan lebih dan tambah ke lapisan kek kedua yang dipotong.

9. Isi lubang berbentuk hati dengan strawberi, dan biarkan beku di sekitar bahagian atas kek. Letakkan lapisan kek terakhir di atas.

10. Ukur kek ke dalam bentuk strawberi yang lebih bulat, jika perlu. Cara ini adalah pilihan, tetapi ia boleh memberikan bentuk strawberi semulajadi. Ia cukup mudah dilakukan. Hanya mengukir tepi kelebihan melengkung ke bawah dan tepi bawah melengkung ke atas.

11. Tutup kek dengan pembekuan yang tersisa, ratakan dengan baik. Sekiranya anda tidak menggunakan fondant, pastikan warna merah frosting sebelum melakukan langkah ini.

12. Jika anda menutup kek anda dalam fondant, fondant licin akan kelihatan bagus, tetapi jika anda menambah lekukan kepadanya, strawberi anda akan lebih semula jadi. Anda boleh beli penggelek fondant dengan corak dot di kedai kraf dan ia mudah digunakan. Hanya gulung fondant anda dan kemudian perlahan-lahan menggulung corak ke atas fondant itu.

13. Potong daun daripada fondant hijau dan letakkan pada kek yang dimasak tadi dengan menggunakan sedikit air. Jika anda mahu, anda juga boleh menggulung daun anda sedikit demi sedikit untuk memberi bentuk yang lebih semula jadi.

14. Lukiskan menggunakan penanda warna makanan hitam.

15. Kek sedia dihidangkan.

Share on Google Plus

About Unknown

This is a short description in the author block about the author. You edit it by entering text in the "Biographical Info" field in the user admin panel.
    Blogger Comment
    Facebook Comment

0 comments:

Post a Comment